راهکارهای دارویی برای مقابله با آسم به مناسب روز جهانی آسم 2024

نویسنده:
اکتوورکو
تاریخ انتشار:
17 اردیبهشت 1403
داروی آسم اکتوورکو

به مناسبت روز جهانی آسم 2024، به معرفی انواع داروهای آسم اکتوورکو برای پیشگیری از علائم این بیماری می‌پردازیم.

روز جهانی آسم هر ساله در اولین سه شنبه ماه می برگزار می‌شود. آسم، یک بیماری تنفسی است که بر اثر التهاب و تنگی مجاری هوایی اتفاق می‌افتد و منجر به بروز مشکلات تنفسی شدیدی می‌شود. برابر گزارش سازمان بهداشت جهانی؛ آسم در سال 2019 حدود 262 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داد و باعث فوت 455 هزار نفر شد. آسم یک بیماری عفونی نیست و علائم آن می‌تواند در هر رده سنی برای افراد ظاهر شود.

 

 تعیین این روز توسط سازمان بهداشت جهانی WHO با هدف بالا بردن آگاهی عموم درباره این بیماری، علائم آن و پیشگیری یا درمان به موقع آسم بوده است. روز جهانی آسم در سال 2024 در تاریخ 18 اردیبهشت 1403 گرامی داشته می‌شود.

 

از علائم اولیه این بیماری می‌توان به تنگی نفس، سرفه، خلط، احساس فشار در قفسه سینه و حتی خفگی نیز اشاره کرد. اگرچه درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد اما می‌توان با رعایت برخی نکات، از تشدید علائم این بیماری جلوگیری کرد. برای اطلاعات بیشتر، مقاله بیماری آسم که توسط پزشکان گروه دارویی اکتوورکو نوشته شده، مطالعه کنید!

 

پرهیز از عوامل تحریک کننده مانند دود سیگار، غبار، الودگی هوا و حتی حشرات، استفاده منظم از داروهای ضد التهاب و دستورات پزشک، تغذیه مناسب فعالیت بدنی تحت نظر پزشک از جمله موارد ضروری برای کمک به بهبود و کنترل بخشیدن به علائم آسم است.

 

به مناسبت روز جهانی آسم در سال 2024، گروه همکاری های بین المللی آسم (GINA) شعار  “آگاهی از آسم، قدرت می‌بخشد” را انتخاب کرده است. این سازمان به توانمندسازی افراد مبتلا به آسم با آموزش مناسب در جهت مدیریت بیماری خود و تشخیص زمان درخواست کمک پزشکی تاکید می‌کند. همچنین از پزشکان و متخصصان، درخواست می‌شود تا آگاهی خود را در مورد ادامه عوارض و مرگ و میر قابل اجتناب ناشی از آسم و شواهد منتشر شده در مورد مدیریت موثر آسم افزایش دهند تا در سراسر دنیا توانایی ارائه اطلاعات قابل اعتماد و درمان بهینه برای بیماران خود را داشته باشند.

 

گروه دارویی اکتوور همواره تلاش برای تشکیل جامعه‌ای سالم‌تر را سرلوحه کار خود قرار داره است. اکتوور با تولید انواع داروی آسم از جمله اکتولوکاست با نام ژنریک Montelukast، استیل سیستئین، فستوور با نام ژنریک Fexofenadine  ، لتیزن با نام ژنریک Cetirizine و هیدین با نام ژنریک Desloratadine، گامی مهم در جهت مقابله با این بیماری و همراهی مبتلایان، برداشته تا بدین وسیله بتواند به ایجاد جامعه‌ای سالم‌تر و خوشبخت‌تر کمک کند. در بخش زیر به معرفی این داروها می‌پردازیم.

 

انواع داروی آسم اکتوورکو

Actolukast با نام ژنریک Montelukast (مونته لوکاست)

اکتولوکاست نام تجاری دارویی به نام مونته لوکاست است که توسط کارخانه داروسازی اکتوورکو تولید می‌شود. اکتولوکاست (مونته لوکاست) یک داروی مهارکننده لکوترین می‌باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر از این دارو، به این لینک مراجعه کنید.

 

استیل سیستئین

ACETYLCYSTEINE استیل سیستئین از دسته دارویی موکولیتیک‌ها است. این دارو غلظت ترشحات راه‌های هوایی را کاهش می‌دهد و دفع خلط یا ترشحات را از طریق سرفه تسهیل می‌کند. این دارو به شکل قرص جوشان 600 میلی‌گرمی در داروخانه‌های کشور، موجود است. برای دریافت اطلاعات بیشتر، به این لینک مراجعه کنید.

 

فستوور (فکسوفنادین)

Fastover نام تجاری دارویی به نام فکسوفنادین است. فستوور (فکسوفنادین) دارویی از نسل دوم آنتی هیستامین‌ها است که اثرات هیستامین را مهار کرده و علائم حساسیت را از بین می‌برد. این دارو در دوزهای 30،120،180 میلی گرم توسط شرکت داروسازی اکتوورکو تولید می‌شود. برای دریافت آخرین اطلاعات از این دارو، به این لینک مراجعه کنید.

 

لتیزن

Letizen نام تجاری دارویی به نام ستیریزین است که توسط کارخانه داروسازی اکتوورکو و تحت لیسانس KRKA اسلوونی تولید می‌شود. لتیزن (ستیریزین) دارویی از نسل دوم آنتی هیستامین‌ها است که اثرات هیستامین را مهار کرده و علائم حساسیت را از بین می‌برد. برای دریافت اطلاعات بیشتر، به این لینک مراجعه کنید.

 

Haydine

هیدین® نام تجاری دارویی به نام دس لوراتادین است که در دوز 5 میلی گرم و توسط کارخانه داروسازی اکتوورکو تولید می­شود. هیدین® (دس لوراتادین) به کنترل واکنش­های آلرژیک و علائم آن کمک می­کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر، به این لینک مراجعه کنید.

 

 

 

مطالب مرتبط

Nail Abnormalities

بیماری های ناخن

Pilonidal Cyst

کیست پیلونیدال چیست؟

روز جهانی فشار خون

17 می؛ روز جهانی ” فشار خون بالا “

baner-mosabeghe-khordad-1403-01

مسابقه خرداد

Hyperlipidemia

درباره هیپرلیپیدمی یا چربی خون بالا چه می دانید؟