پیام سرکار خانم نهاله نراقی به مناسبت هفته سلامت

نویسنده:
اکتوورکو
تاریخ انتشار:
04 اردیبهشت 1403
هفته ملی سلامت اکتوورکو

نهاله نراقی گفت: «سلامتی» نه تنها به عنوان یک حق فردی و همگانی از حقوق اساسی آحاد ملت است؛ بلکه فردفرد مردم نیز در قبال آن مسئولیت دارند.

پیام سرکار خانم نهاله نراقی به مناسبت هفته سلامت

«هفته ملی سلامت، یادآوری یک مسئولیت خطیر اجتماعی»

 

 

اول تا هفتم اردیبهشت ماه جاری به روال هر سال به عنوان «هفته ملی سلامت» در ایران گرامی داشته می‌شود.

شعار امسال هفته سلامت «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» است.

شعاری که بر حمایت طلبی و پررنگ کردن ضرورت دسترسی به خدمات با کیفیت و مقرون به صرفه مورد نیاز برای هر فرد در هر نقطه از کشور، توجه به برابری در سلامت و حرکت به سمت رفع ناعدالتی‌های احتمالی در دریافت خدمات و پیامد‌های سلامت به ویژه در گروه‌های آسیب پذیر یا حاشیه نشین با تکیه بر نقش بنیادی مردم در خلق، تامین و حفظ سلامت همگانی و تقویت بهداشت و تاب آورتر سازی نظام سلامت در روبه‌رو شدن با چالش‌های احتمالی سلامت با ابعاد و مشخصات ناشناخته تاکید دارد.

«سلامتی» نه تنها به عنوان یک حق فردی و همگانی از حقوق اساسی آحاد ملت است؛ بلکه فردفرد مردم نیز در قبال آن مسئولیت دارند.

تحقق سلامت همگانی در گرو دغدغه‌مندی و مشارکت آگاهانه و عملی عموم مردم و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط است و به واقع دستیابی به این حق اساسی، بدون مشارکت و مردمی‌سازی همه جانبه آن امکان‌پذیر نیست.

تجربه ارزشمندی که طی شیوع جهان‌‌گستر ویروس کووید ۱۹ با بهایی بسیار سنگین به دست آمد نشان داد دستیابی به سلامت، جز از مسیر آگاه‌سازی و مشارکت فعال همگانی حاصل نمی‌شود و نمی‌توان آن را در چارچوب تنگ وزارت بهداشت و سازمان‌ها و مراکز متولی سلامت و بهداشت، نظام دارو و درمان و مراکز بهداشتی و … محدود کرد.

گروه دارویی اکتوورکو نیز که با تولید نزدیک به ۴۰۰ محصول دارویی در ۱۵ حوزه درمانی و همچنین تولید مواد اولیه دارویی و مکمل‌ها از بزرگترین  واحد‌های داروسازی بخش خصوصی در خاورمیانه به شمار می‌آید، در کنار نقش‌آفرینی در عرصه تولید و تامین دارو از مسئولیت اجتماعی خود در حوزه آگاهی‌رسانی و ارتقای سلامت همگانی نیز غافل نیست.

مشارکت فعال در پویش‌های اطلاع رسانی در خصوص بیماری‌های غیرواگیر، انتشار و توزیع رایگان نشریه «سلام سلامت» در داروخانه‌های سراسر کشور و اطلاع‌رسانی و آموزش مستمر در خصوص سبک زندگی سالم، بیماری‌ها، عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر و … از طریق تارنمای اینترنتی و کانال‌های اطلاع رسانی اکتوورکو در پیام‌‌رسان‌های مختلف اجتماعی، بخشی از تلاش‌ها و فعالیت‌های گروه دارویی اکتوورکو در راستای ارتقای سلامت فردی و اجتماعی در کشور است.

امیدوارم با درک ضرورت مشارکت فراگیر و همگانی آحاد نهادها و مردم در مسیر ارتقای سلامت و بهداشت و مردمی‌سازی هر چه بیشتر سلامت، شاهد ارتقای روزافزون شاخص‌های سلامت، رفع مشکلات و نابرابری‌ها و تقویت زیرساخت‌ها و آمادگی نظام سلامت در برابر چالش های و پاندمی‌های احتمالی باشیم.

نهاله نراقی

مطالب مرتبط

پیام نهاله نراقی به مناسبت روز جهانی کارگر

گرامی‌داشت روز جهانی کارگر

برگزاری مسابقات فوتسال گروه دارویی اکتوورکو

برگزاری مسابقات فوتسال آقایان با شعار ” با هم برای سلامتی”

هفته ملی سلامت اکتوورکو

پیام سرکار خانم نهاله نراقی به مناسبت هفته سلامت

بیانیه نهاله نراقی درباره آینده روشن صنعت دارو در ایران

آینده روشن صنعت دارو در ایران

20240417122414_HAS_0293

هدف‌گذاری جهت قرار گرفتن در جمع 5 شرکت مکمل غذایی و دارویی