آینده روشن صنعت دارو در ایران

نویسنده:
اکتوورکو
تاریخ انتشار:
03 اردیبهشت 1403
بیانیه نهاله نراقی درباره آینده روشن صنعت دارو در ایران

نهاله نراقی طی یادداشتی بیان کرد: اگرچه اقتصاد ایران سال‌های سختی را سپری می‌کند اما در همین شرایط دشوار هم این صنعت توانسته سال 1402 را با شرایطی بهتر در بسیاری از شاخص‌ها، پشت سر بگذارد.

آینده روشن صنعت دارو در ایران به قلم نهاله نراقی

آینده صنعت دارو در ایران روشن است. اگرچه اقتصاد ایران سال‌های سختی را سپری می‌کند اما در همین شرایط دشوار هم این صنعت توانسته سال 1402 را با شرایطی بهتر در بسیاری از شاخص‌ها، پشت سر بگذارد.

موانع و نوسانات اقتصادی و مشکلات زیرساختی که به‌ویژه در تأمین نقدینگی مورد نیاز بخش تولید وجود دارد، صنعت دارو را نیز مثل تمامی بخش‌های اقتصاد کشور با چالش‌های زیادی مواجه کرده به‌طوری‌که گاه و بیگاه مردم با کمبود مقطعی برخی اقلام دارویی دچار مشکل می‌شوند اما به‌هرحال فعالان صنعت دارو در ایران توانسته‌اند، نیاز دارویی کشور را به خوبی تأمین کنند و برآیند مثبتی از فعالیت صنعت داروسازی در سال 1402 رقم بزنند.

با همه فراز و نشیب‌ها و دشواری‌ها در حوزه دارو، در سالی که گذشت شاهد ورود حدود 16 قلم داروی جدید به سبد دارویی کشور بودیم که 12 قلم آنها دانش بنیان هستند.

تولید و عرضه داروها و محصولات بیوتک جدید به بازار دارویی کشور در کنار آمار رشد 11 درصدی صنعت دارو در سال 1402 که از سوی سازمان غذا و دارو اعلام شده، نشان‌دهنده روند پویا و رو به رشد صنعت داروسازی کشور است که آینده روشن این صنعت را نوید می‌دهد.

تردیدی نیست که در صورت بهبود فضای اقتصادی کشور و حمایت‌های مناسب‌تر دولت از تولید داخلی خصوصاً فعالان بخش خصوصی با برنامه‌ریزی هدفمند و پرهیز از  نگاه‌های مقطعی و تصمیمات شتاب‌زده و آسیب‌زا و همچنین تسهیل صادرات دارو می‌توان بسیار امیدوار بود که صنعتی که در شرایط دشوار و پرتلاطم اقتصادی عملکرد مثبت و روند رو به رشدی را طی کرده با شتاب بسیار چشمگیری در مسیر توفیقات بیشتر حرکت خواهد کرد.

نهاله نراقی

مطالب مرتبط

پیام نهاله نراقی به مناسبت روز جهانی کارگر

گرامی‌داشت روز جهانی کارگر

برگزاری مسابقات فوتسال گروه دارویی اکتوورکو

برگزاری مسابقات فوتسال آقایان با شعار ” با هم برای سلامتی”

هفته ملی سلامت اکتوورکو

پیام سرکار خانم نهاله نراقی به مناسبت هفته سلامت

بیانیه نهاله نراقی درباره آینده روشن صنعت دارو در ایران

آینده روشن صنعت دارو در ایران

20240417122414_HAS_0293

هدف‌گذاری جهت قرار گرفتن در جمع 5 شرکت مکمل غذایی و دارویی