افتتاح دانشگاه علمی کاربردی و تخصصی مراقبت سالمندی کهریزک

نویسنده:
سمیرا بیگدلی
تاریخ انتشار:
09 آذر 1402
M_HA1562-5

فاز دوم دانشگاه علمی کاربردی و تخصصی کهریزک با حضور دکتر غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، خانواده زنده یاد دکتر نراقی بانی خیر و سازنده مرکز علمی کاربردی، اعضاء هیأت  امنا  و مدیره موسسه خیریه کهریزک، دکتر نحوی نژاد مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک، مدیران و کارکنان این مجموعه خیریه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی گروه اکتوور ؛ دکتر غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در آیین افتتاح فاز دوم دانشگاه علمی کاربردی و تخصصی کهریزک گفت: تصویر زیبایی از کهریزک در اذهان مردم ایران نقش بسته و بی شک این مرکز باعث افتخار همه مردم کشورمان است.

وی اضافه کرد: ما می توانیم روحیه دستگیری و توجه به نیازمندان جامعه را به جهانیان انتقال داده و دنیا را به این وسیله تحت تأثیر قرار دهیم که می شود از محل درآمد و ثروت سالم، در راه درست و صحیح هزینه کرد.

دکتر حسن احمدی رییس مرکز علمی کاربردی و رئیس هیأت مدیره موسسه خیریه کهریزک نیز با شرحی جامع از فعالیت های این مرکز گفت: تا کنون بیش از ۸۰۰ نفر در مقاطع کاردانی و کارشناسی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و جذب بازار کار شده اند.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۸ با اخذ مجوز از وزارت بهداشت، مشغول تربیت نیروی انسانی ماهر در رشته های کمک های اولیه، اورژانس، مراقبت از بیمار در منزل و آموزش بهیار و پرستار برای موسسه و جامعه هستیم و درصدد افزودن رشته های تغذیه و روانشناسی به سایر رشته‌های در حال آموزش برآمده ایم.

حمید قبادی دانا مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک دیگر سخنران مراسم افتتاحیه فاز دوم دانشگاه علمی کاربردی و تخصصی کهریزک هم گفت: این گردهمایی تنها بهانه ای برای تکریم نیکوکاران و بزرگانی است که در کنار ما هستند تا یادآوری نماییم زندگی ۳۲۵۰ مددجوی معلول و سالمند به صورت شبانه روزی و ۱۰۰۰ مددجوی دیگر به شکل مراقبت روزانه بستگی به لطف و عنایت آنان دارد.

مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک افزود: بسیاری از سازه ها و ملزومات مورد استفاده آسایشگاه در طول زمان دچار فرسودگی شده و همت عالی شما در مرمت و نوسازی ساختمان ها و تجهیزات را می طلبد که امیدوار هستیم همچون همیشه یار و یاور ما در این کار بزرگ و خداپسندانه باشید.

فاز دوم دانشگاه علمی کاربردی کهریزک در بنایی به وسعت ۱۲۰۰ متر مربع شامل ۸ کلاس درس، ۲ کارگاه آموزشی، سایت کامپیوتری و سالن اجتماعات توسط خانواده زنده یاد دکتر نراقی ساخته و به بخش نخست این مرکز افزوده شد.

هم اکنون ۴۲۰ دانشجو در ۶ مقطع کاردانی و ۳ مقطع کارشناسی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و انتظار می رود با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو، این تعداد در آینده نزدیک به ۱۰۰۰ نفر برسد.

مطالب مرتبط

برگزاری مسابقات فوتسال گروه دارویی اکتوورکو

برگزاری مسابقات فوتسال آقایان با شعار ” با هم برای سلامتی”

هفته ملی سلامت اکتوورکو

پیام سرکار خانم نهاله نراقی به مناسبت هفته سلامت

بیانیه نهاله نراقی درباره آینده روشن صنعت دارو در ایران

آینده روشن صنعت دارو در ایران

20240417122414_HAS_0293

هدف‌گذاری جهت قرار گرفتن در جمع 5 شرکت مکمل غذایی و دارویی

20240417105156_M_HA2825

گزارش تصویری دوازدهمین نمایشگاه مکمل‌های غذایی و رژیمی