کاهش تعداد داروهای وارداتی دارای مشابه تولید داخل به ۴۴۰ قلم

نویسنده:
اکتوورکو
تاریخ انتشار:
01 اردیبهشت 1398
12

رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم افتتاح کارخانه جدید تولید داروهای جامد اکتوور (اکتوور ۲) گفت: امسال صدور پروانه‌های تولید توسط سازمان غذا و دارو تسریع می‌شود. به گزارش روابط عمومی اکتوورکو، مهدی پیرصالحی افزود: ۵۴۰ قلم داروی وارداتی مشابه تولید داخل داشتیم که در شش ماهه دوم سال قبل این تعداد به ۴۴۰ قلم کاهش یافت. امسال این تعداد کمتر هم خواهد شد. ۱۶۰ میلیون دلار داروی وارداتی مشابه تولید داخل داریم که توان تولید داخل آنها وجود دارد که به تدریج واردات آنها متوقف می‌شود. وی عنوان کرد: سالانه حدود ۴۲ میلیارد عدد مصرف دارو در کشور داریم. خط جدید اکتوور با ظرفیت تولید سالانه ۶ میلیارد عدد تقریبا معادل ۱۵% بازار داروی کشور می‌شود که عدد بسیار بزرگی است و علاوه بر تامین بازار داروی داخل باید به سمت صادرات هم برود.پیرصالحی تاکید کرد: امسال شفافیت بیشتر در تولید و واردات دارو را در دستوکار داریم. در همین راستا کمیته‌ای برای واگذاری امور غیرحاکمیتی به تشکل‌ها در سازمان غذا و دارو تشکیل شده است. منبع: فانا

رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم افتتاح کارخانه جدید تولید داروهای جامد اکتوور (اکتوور ۲) گفت: امسال صدور پروانه‌های تولید توسط سازمان غذا و دارو تسریع می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اکتوورکو، مهدی پیرصالحی افزود: ۵۴۰ قلم داروی وارداتی مشابه تولید داخل داشتیم که در شش ماهه دوم سال قبل این تعداد به ۴۴۰ قلم کاهش یافت. امسال این تعداد کمتر هم خواهد شد. ۱۶۰ میلیون دلار داروی وارداتی مشابه تولید داخل داریم که توان تولید داخل آنها وجود دارد که به تدریج واردات آنها متوقف می‌شود.

وی عنوان کرد: سالانه حدود ۴۲ میلیارد عدد مصرف دارو در کشور داریم. خط جدید اکتوور با ظرفیت تولید سالانه ۶ میلیارد عدد تقریبا معادل ۱۵% بازار داروی کشور می‌شود که عدد بسیار بزرگی است و علاوه بر تامین بازار داروی داخل باید به سمت صادرات هم برود.
پیرصالحی تاکید کرد: امسال شفافیت بیشتر در تولید و واردات دارو را در دستوکار داریم. در همین راستا کمیته‌ای برای واگذاری امور غیرحاکمیتی به تشکل‌ها در سازمان غذا و دارو تشکیل شده است.

منبع: فانا

مطالب مرتبط

رونمایی از داروی نوروستایل شرکت داروسازی اکتوورکو

کمک به درمان دردهای عصبی و کم خونی با مکمل ایرانی

Testicular cancer

مصاحبه با آقای دکتر محمد پوری درباره سرطان بیضه

کنگره متخصصین زنان و زایمان

بیستمین کنگره متخصصین زنان و زایمان با هدف افزایش سطح دانش و علوم پزشکان برگزار شد

لانچ داروی دیابت اکتوورکو

داروی ترکیبی خوراکی دیابت در کشور توسط محققان ایرانی تولید شد!

لانچ داروی ترایتیس اکتوورکو

لانچ داروی ترایتیس اکتوورکو