ایده‎های خلاقانه و مبتکرانه دارویی و غذایی به محصول تبدیل می‌شود

نویسنده:
اکتوورکو
تاریخ انتشار:
22 اردیبهشت 1398
21

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با شرکت اکتوور، تفاهم نامه ای با هدف ایجاد شتاب دهنده هایی برای تبدیل ایده‎های خلاقانه و مبتکرانه دارویی و غذایی به محصولات ارزشمند امضا کرد. به گزارش روابط عمومی گروه اکتوور، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری با شرکت اکتوور، موافقت‏نامه ایجاد و راه‏اندازی شتابدهنده خصوصی در حوزه محصولات دارویی و غذایی را منعقد کرد. ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری و شرکت اکتوور کو و شرکت غذایی آماده لذیذ در این موافقت‏نامه در خصوص ایجاد این شتابدهنده و ایجاد بستری مناسب برای محققان و شرکتهای نوپا با هدف تبدیل ایده‎های خلاقانه و مبتکرانه به محصولات ارزشمند، توافق کردند. پیش‏بینی شده است که حداقل 10 تیم منتخب با استقرار در این شتابدهنده، و اخذ حمایت مالی ستاد برای تحقیق و توسعه، فعالیت خود را آغاز کنند. همچنین با توجه به زیرساخت‏های مناسب گروه اکتوور کو و شرکت‏های زیرمجموعه آن، موافقت‏نامه دیگری با هدف مشارکت در تولید صنعتی محصولات مورد تایید ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد. در این موافقت‏نامه مقرر شد ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بسته محصولات حاوی بهترین خروجی‏ها و محصولات بدست آمده از فعالیت‏های شتابدهنده های همکار را به شرکت اکتوور کو ارائه کند و در صورت توافق نهایی، با حمایت مالی ستاد توسعه زیست‏فناوری، این محصولات به تولید انبوه رسیده و روانه بازار شود. ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالهای اخیر، با حمایت معاونت علمی و فناوری و در تعامل با شرکت‏های پیشرو حوزه زیست‏فناوری و با هدف پرورش ایده‏های برتر و حمایت از شرکت‏های نوپا و دانش‏بنیان، اقدام به تاسیس و راه‏اندازی بیش از 10 شتابدهنده تخصصی در حوزه زیست‏فناوری کرده است.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با شرکت اکتوور، تفاهم نامه ای با هدف ایجاد شتاب دهنده هایی برای تبدیل ایده‎های خلاقانه و مبتکرانه دارویی و غذایی به محصولات ارزشمند امضا کرد.

به گزارش روابط عمومی گروه اکتوور، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری با شرکت اکتوور، موافقت‏نامه ایجاد و راه‏اندازی شتابدهنده خصوصی در حوزه محصولات دارویی و غذایی را منعقد کرد. ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری و شرکت اکتوور کو و شرکت غذایی آماده لذیذ در این موافقت‏نامه در خصوص ایجاد این شتابدهنده و ایجاد بستری مناسب برای محققان و شرکتهای نوپا با هدف تبدیل ایده‎های خلاقانه و مبتکرانه به محصولات ارزشمند، توافق کردند. پیش‏بینی شده است که حداقل 10 تیم منتخب با استقرار در این شتابدهنده، و اخذ حمایت مالی ستاد برای تحقیق و توسعه، فعالیت خود را آغاز کنند.

همچنین با توجه به زیرساخت‏های مناسب گروه اکتوور کو و شرکت‏های زیرمجموعه آن، موافقت‏نامه دیگری با هدف مشارکت در تولید صنعتی محصولات مورد تایید ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد. در این موافقت‏نامه مقرر شد ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بسته محصولات حاوی بهترین خروجی‏ها و محصولات بدست آمده از فعالیت‏های شتابدهنده های همکار را به شرکت اکتوور کو ارائه کند و در صورت توافق نهایی، با حمایت مالی ستاد توسعه زیست‏فناوری، این محصولات به تولید انبوه رسیده و روانه بازار شود.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالهای اخیر، با حمایت معاونت علمی و فناوری و در تعامل با شرکت‏های پیشرو حوزه زیست‏فناوری و با هدف پرورش ایده‏های برتر و حمایت از شرکت‏های نوپا و دانش‏بنیان، اقدام به تاسیس و راه‏اندازی بیش از 10 شتابدهنده تخصصی در حوزه زیست‏فناوری کرده است.

مطالب مرتبط

رونمایی از داروی نوروستایل شرکت داروسازی اکتوورکو

کمک به درمان دردهای عصبی و کم خونی با مکمل ایرانی

Testicular cancer

مصاحبه با آقای دکتر محمد پوری درباره سرطان بیضه

کنگره متخصصین زنان و زایمان

بیستمین کنگره متخصصین زنان و زایمان با هدف افزایش سطح دانش و علوم پزشکان برگزار شد

لانچ داروی دیابت اکتوورکو

داروی ترکیبی خوراکی دیابت در کشور توسط محققان ایرانی تولید شد!

لانچ داروی ترایتیس اکتوورکو

لانچ داروی ترایتیس اکتوورکو