حجم قابل ملاحظه‌ای از بازار را در اختیارداریم

نویسنده:
اکتوورکو
تاریخ انتشار:
17 خرداد 1402
دکتر مستوفی

مصاحبه دکتر مستوفی با نشریه غذا و دارو


شرکت داروسازی اکتوورکو با بیش ازپنجاه سال سابقه فعالیت در حوزه دارو از حدود 14سال پیش به شکل فعالانه وارد تولید دارو در کارخانجات زیرمجموعه خود شده و ازحدود 10سال پیش تولید محصولات بیولوژیک خود را آغاز کرده است. این مجموعه همچنین در زمینه تولید مواد اولیه دارویی ومکمل فعالیت خود را در سالیان گذشته گسترش داده است. در حال حاضر شرکت اکتوورکو حدود 350محصول دارویی در 15حوزه درمانی تولید می‌کند که طیف گسترده‌ا‌ی از داروهای بیماری‌های عمومی تا داروهای آنکولوژی، پرخطر، داروهای هورمونی و داروهای بیولوژیک را شامل می گردد. شرکت داروسازی اکتوورکو مانند سال‌های گذشته یکی از شرکت‌های حاضر در کنگره و نمایشگاه ایران بایو است و به همین بهانه گفت‌وگویی را بادکتر رضا مستوفی‌ مدیرعامل این مجموعه انجام داده‌ایم که شرح آن را در ادامه می‌خوانید:

در‌سال‌های‌اخیر‌چه‌محصولات‌و‌خدمات‌جدیدی‌را‌برای‌ارائه‌به‌مخاطبان‌داشته‌اید؟
گروه اکتوور در سال های گذشته محصولات متنوعی را تولید کرده است و سبد محصولات این مجموعه هر روز بزرگتر می شود. خوشبختانه به دلیل اعتماد مصرف کنندگان و کیفیت بالای محصولات تولیدی این مجموعه، اکتوورکو سهم قابل توجهی در بازار دارویی کشور دارد محصولات تولیدی این مجموعه با استفاده ازبه‌روزترین دستگاه های تولیدی و با کیفیت ترین مواد اولیه تولید می‌شوند. در سالیان اخیر محصولات متنوعی درگروه اکتوورو شرکتهای زیرمجموعه آن تولید شده واین مجموعه همواره به دنبال نوآوری و تولید محصولات مورد نیاز بیماران با بالاترین کیفیت بوده است. به دلیل کیفیت خوب محصولات تولید شده در گروه اکتوور داروهایی که دراین مجموعه ‌تولید می‌شوند معمولا سهم قابل توجهی از بازار دارو را به خود اختصاص می‌دهند.
چه‌اقداماتی‌در‌حوزه‌افزایش‌کیفیت‌محصولات‌و‌خدمات‌مجموعه‌خود‌انجام‌داده‌اید؟
افزایش دائمی کیفیت محصولات یکی از اهداف همیشگی مجموعه اکتوورکو بوده است. در همین راستا نیز همکاری با شرکت های معتبر بین المللی مانند مرک آلمان و کرکای اسلوونی همواره یکی از اصول این مجموعه برای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی خود می باشد. تلاش ما در این مجموعه در همه این سالها بر این بوده که محصولات با کیفیت قابل ارائه در بازارهای بین المللی تولید کنیم. ما همواره سعی می کنیم از استانداردهای روز دنیا برای تولید محصولات خود استفاده کنیم به نحوی که تفاوتی بین کیفیت محصولات تولیدی ما و محصولات تحت لیسانس وجود نداشته باشد.
محصولات‌شما‌چه‌حجمی‌از‌بازارهای‌مصرف‌محصولات‌این‌حوزه‌را‌در‌اختیار‌دارد؟
محصولات ما حجم قابل ملاحظه‌ای از بازار را در اختیار دارند که دلیل اصلی آن کیفیت بالای این محصولات می باشد. با توجه به آمارهای موجود و داروهای تولید شده درکارخانجات اکتوورکو حجم قابل توجهی ازبازار را در اختیار دارند.
آیا‌در‌حوزه‌صادرات‌و‌ورود‌به‌بازارهای‌بین‌المللی‌این‌حوزه‌اقداماتی‌را‌انجام‌داده‌اید؟
شرکت داروسازی اکتوورکو در حوزه صادرات، گام های بزرگی برداشته و در حال حاضر محصولات شیمیایی و بیولوژیک ما به چندین کشور در منطقه ودنیا صادر می‌شوند. با برنامه‌ریزیهای انجام شده امیدواریم تا دو سال آینده بازارهای بین المللی خود را کسترش داده ومحصولات خود رابه بیش از20 کشور صادر کنیم و علاوه بر تامین داروهای مورد نیاز در داخل کشور سهم خود را از بازارهای جهانی در این حوزه‌ نیز به دست آوریم.
نقش‌«ایران‌بایو»‌را‌در‌گسترش‌بازار‌و‌سطح‌علمی‌این‌حوزه‌چطور‌ارزیابی‌می‌کنید؟
حقیقت این است که کنگره و نمایشگاه ایران بایو در حال حاضر نمادی از تواناییهای شرکتهای دانش‌بنیان ایرانی به‌خصوص در حوزه تولیدات بیوتکنولوژی است. این رویداد بین‌المللی امروزه نقش مهمی در معرفی شرکتهای ایرانی در بازارهای بین‌المللی داشته و در عین حال می‌تواند تعاملات دارویی بین‌المللی را تقویت کند. ما شاهد هستیم که کشورهای همجوار در این سالها در این نمایشگاه حضور داشته و به دنبال آشنایی بیشتر با محصولات برتر حوزه بیوتکنولوژی در کشور ما هستند.

 

مطالب مرتبط

برگزاری مسابقات فوتسال گروه دارویی اکتوورکو

برگزاری مسابقات فوتسال آقایان با شعار ” با هم برای سلامتی”

هفته ملی سلامت اکتوورکو

پیام سرکار خانم نهاله نراقی به مناسبت هفته سلامت

بیانیه نهاله نراقی درباره آینده روشن صنعت دارو در ایران

آینده روشن صنعت دارو در ایران

20240417122414_HAS_0293

هدف‌گذاری جهت قرار گرفتن در جمع 5 شرکت مکمل غذایی و دارویی

20240417105156_M_HA2825

گزارش تصویری دوازدهمین نمایشگاه مکمل‌های غذایی و رژیمی